Vote Firefighter!

I veckan, tror det var i torsdags såg jag på David Letterman, en av världens bästa talkshows (egen värdering) sänt från världens bästa stad (citat från intro) New York. Vafan visar inte Tv6 detta program längre förr egentligen? Nu måste man betla för Tv400 för att kunna se det, som tur är har min gamling till far fått någon slags köphysteri så vi är utrustade med typ 1 mlijard digitalkanaler. I alla fall så hade David världens största idiot som gäst. Man skulle kunna tro att det var någon från JackAss-gänget eller Andy Dick som gjort en karriär på att pissa på sig själv och sjunga om sin rumpa, eller så skulle man kunna tro att världens största idiot är Michael More (Michael More kommer nog på en stark andra plats i alla fall) men det var ingen av dessa knäppskallar som var kvällens gäst hos Letterman, nopp det var bimbon Paris Hilton. Hur dum i huvudet är inte hon? Visst jag hade gärnat blivit miljonär på att vara dum i huvudet men Paris måste ligga inne med världens största bimbo-stämpel. Jag brukar jävligt sällan bry mig om andra människor men när man inte kan få titta på ett av sina favoritprogram utan att bli förbannad på bimbo-jäveln har det fan gått långt. Och det värsta är inte att Paris är allmänt korkad, hon har i alla fall blivit mångmiljonär på skiten, även om efternamnet var en rejäl hjälp på vägen, men det värsta är att Sverige har ett svar på denna bimbo. Sveriges svar på korkad blondin måste väll vara Carolina Gynning. Hur fan kan hon ha kommit så långt som hon har? Paris hade jag åtminstode bonat men Gynning är riktigt fucking hemsk.
Det blev en jävligt lång introduktion men jag vill egentligen bara framföra min lista på nya lagförslag för vårt "underbara" Sverige.

Först vill jag sätta böter på Carolina Gynning. Varje gång hon nämner att hon är ifrån Malmö bötfälls hon men 10.000 spänn.

Sen vill jag förbjuda alla jävla spelprogram på Tv. Vem fan kollar på dom? Alla kanaler har fan sitt eget program och alla är lika jävla dåliga. Varje gång man slår på Tv:n är det minst ett sådant program i sändning. Och de blir bara värre och värre. Till en början var det i alla fall lite stil på det men lite ordlekar och faktafrågor. Men nu liknar programen mer en Kalle Anka-tidning med "finn fem fel", och "hur många äpplen ser du". Det bästa ett sådant spelprogram har bidragit med är (efter Linda Bengtzing på Ordjakten) när programledaren spydde i Tv4.

Jag skulle även vilja införa samma tidszon i hela Malmö. Har vi inte det?, tänker ni. Jupp alla har det förutom Skånetrafiken. Stadsbussarna har helt slutat följa tidtabellerna. Det är enklast att ställa sig vid en hållplats och hoppas på att bussen kommer.

Sist vill jag även införa en lag som gör det obligatorsikt för alla som säljer mat att med stora tydliga skyltar, blinkande lampor och sirener varna för om det finns svamp i maten. Fan vad jag hatar svamp!

So vote FireFighter!

Puss på gumpen, Love you all / Firefighter


P.S Hade tänkt börja publicera en svensk kändis telefonnummer efter varje inlägg i framtiden.
Dagens nummer blir Tony Rickardssons
0768 - 20 33 48


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0