Schulman - Firefighter goes pro

Who the F@(k is Alex Schulman? Både Alex och hans bror Carl syns ofta i media där de tycker till om allt mellan himmel och jord. Men jag förstår inte vad deras yrke är riktigt. Slog lite på internet och fick fram en text som berättar att Alex Schulman är krönikör och Carl Schulman är bloggare. Inget ont om bröderna Schulman, även om jag inte har något gott att säga om dem heller, det är väll skit kul för dem att de kan tjäna pengar på att inte göra ett skit. Så nu har jag hittat vad jag vill arbeta med, glöm polishögskolan och glöm journalistutbildningen, jag ska bli "proffstyckare". Ett uttryck som jag såg i programmet Debatt på SVT. Alex Schulman uttalade sig om vad han tyckte om dansband och under hans namn stod det  "proffstyckare". Tänk vilket drömyrke. Få betalt för att säga vad man tycker om vad fan som helst. Jag är inte så säker på att Schulman vet ett skit om sakerna han uttalar sig om men vafan han får i alla fall betalt för att låtsas som han gör det.
Ett stort grattis till Alex som har lyckats gifta sig med en riktig pingla, Katarina Zytomierska, nu mera Katarina Schulman. Hur fan gick det till? Kan en proffstyckare som ser ut som en mus i nyllet med snea tänder och dumbo-öron lyckas med både karriär och kärlek så kan väll fan jag det med. Så finns det någon som diggar en blivande proffstyckare, utan pengar, med liten pick och köttig näsa så hör gärna av er.
Tack till adel-ätten Schulman som har gett mig nya yrkesdrömmar och hopp om kärleken. Och Calle, din karriär tycks gå lite slöare än din brors men vem vet kanske kan du också hitta dig en opererad polsk Barbie-docka?


Dagens telefon-nummer blir kanske inte helt otippat Alex Schulmans

0735 - 42 60 06

P
uss på gumpen, Love you all / Firefighter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0