Firefighter hockar upp med Spindelmannen

Folk som känner mig skulle nog hålla med mig många gånger när jag säger att jag är otursförfölj. Jag är inte genomruttet missnöjd med livet i sig men de är massa små grejer runt omkring i tillvaron som inte alltid vill som jag vill. Sedan snart ett år tillbaka bor jag på åttonde våningen i pensionärsboendet Lorensborg mitt i ;citat från malmo.se "underbara Malmö" ;slutcitat. Flera dagar i veckan springer jag dessa 8 våningar upp och ner för att hämta kvarglömda nycklar, mobil eller en strumpa.

Eller ta ett exempel från i fredags då jag skulle på teaterföreställning i Båstad. Båstad ligger jävligt långt upp i Skåne och jag lyckades köra i alla fall halva vägen med 170 kronor i kontanter i fickan. När jag väl kom fram till Båstad efter en jävligt lång biltur som kändes ännu längre eftersom Sebbe med sin vanliga tur äger en bil där A/C:n inte fungerar, fanns inte dessa pengar kvar. Inträdet var 80 kronor men dom pengarna hade Sebbe handlat bensin och cigaretter för + en tänderna eftersom jag på något sätt lyckades tappa min nyköpta tändare under tiden den låg i handskfacket. Eftersom jag givetvis reda var sen till föreställning fick jag med 10 minuter kvar köra tillbaka in i Båstad för att leta upp en bankomat.

Problemet med min parkeringsplats håller på att ta kål på både mig o bilen. Jag hade utsett typ världens bästa parkeringsplats, skit nära min trapp och bred som om det var plats för två husvagnar, och jodå Sebbe fick platsen, för bra för att vara sänt tänker du nu. Japp! Över platsen finns ett förbannat jävla träd, vad det är för träd har jag ingen aning, men det är ett träd med kraftigt pollen, så mycket vet jag. Trädjävlet pissar varje natt ner min bil med underbara små klibbiga prickar som suger åt sig alla jävla löv som trädet sedan släpper fria över bilen. Detta måste vara helvetets klister eller nått för det går fan ta mig inte bort utan högtryckstvätt och schampo, så sen jag fick den platsen ägnar Sebbe ungefär 5 tillfällen i veckan åt att tvätta bilen, Yes! tack för att jag fick den parkeringsplats jag ville ha!

På torsdag flyger jag till Barcelona, vi är typ 100 pers som ska flyga men gissa vad Sebbe har gjort, jag har bokat biljett på fel flyg så nu ska jag med två andra flyga med ett plan som går 3 timmar senare från Kastrup istället för Sturup medan resterande 97 personer flyger gemensamt, hur fan lyckas man? Fast vafan med min otur och extrema flygrädsla ska jag väll vara glad om vi överhuvudtaget lyckas ta oss till Barcelona.

Jag har kommit fram till vilken superhjälte jag antagligen är, Spindelmannen. Inte för att båda kan klättra på ställen som vi inte borde, inte för att vi gillar tajta trikåer och inte för att båda kan spruta ut en klibbig vit sörja, nopp för att båda har otur. Om du inte känner till spindelmannen, vilket jag inte heller gör, jag slog upp det på Wikipedia för att ha något att skriv om, så kan jag i alla fall berätta att sedan Spiderman träffar Black Cat blir han otursförföljd men när han lämnar henne botar han sig själv från oturen. Så nu undrar jag vem i helvete är det i min omgivning som  bidrar med denna otur? Men det är ju kul att man har något gemensamt med en superhjälte, yheeaaa Dude!!!


Puss på gumpen, Love you alla / Firefighter


P.S Vemfan vet egentligen så mycket om Black Cat och har sådan fritid att denna person lägger upp en hel jävla uppsats om denna figur? (www.wikipedia.se, Black Cat) Jag har aldrig hört talas om kattjäveln.

( Jag förstår att jag också har lite för mycket fritid när jag ägnar mig åt att skriva ner mina otursförbannelser på Internet, men då undrar jag bara hur mycket fritid har du som har läst hela skiten enda ner hit? )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0